Skitbra cykel för 0 kronor köpes.

Inför den stundade flytten har jag så mycket i skallen att jag knappt vet om 1+1 faktiskt är 2. I mitt huvud kan 1+1 lika gärna vara "ska matbordet vara i ek eller svartbets??".
Jag försöker, utan att lyckas, att inte tänka på detta tills jag faktiskt har varit inne i lägenheten och visualiserat hur det kommer se ut med mina tusen olika valmöjligheter.
Något jag lyckades med var ändå att lägga det åt sidan för att kunna tänka på hur skönt det ska bli i sommar att kunna cykla till jobbet. Men för att kunna cykla till jobbet behöver jag ju en cykel och det är här jag börjar fundera på vad som egentligen hänt med världen..

It's like this: jag går in på blocket för att hitta en cykel, billig och sprillans ny helst, men det verkar vara svårt för folket verkar vilja ha kring 1500 riksdaler för sina rangliga ursäkter till cyklar. Det är ju bara en cykel! Jisses. Nää, varför betala så mycket för en begagnad när jag hittade en sprojlans ny för 1995 kr. Den kör vi på sa jag till Emil som sa att det var lite dyrt.
Jag får se vad jag gör, hittar jag en nära på ny cykel till extremt underpris så kör jag på det istället.

Anywho.. Jag är snart frisk hoppas jag. Min näsa, min hals och min kropp lite generellt sådär har varit ledsna i några dagar men nu börjar vi bli glada igen. Dock tar det nog ett tag till innan alla onyttigheter försvinner ur mitt system. För om det är något som är säkert så är det att godis är bästa trösten!

På tal om godis, när jag skulle köpa på mig lite av detta tröstgodis så kommer det en tant som börja plocka skumbananer med händerna. Riktigt äckligt! Tur att jag inte gillar skumbananer och inte tog av dessa, men jag började ju självklart tänka på att om en tant plockar med händerna så finns det säkert många fler tanter och gubbar och herpesmänniskor som gör det och då är det bara kört med godis. Hoppas jag kommer ihåg detta nästa gång jag vill köpa godis..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0