Blog:reborn!

Min blog är en dålig blog. Det är en bl.... Inte en hel blog helt enkelt.

Jag ska till och med gå så långt som att säga att jag är en dålig blogerska..
Men det ska vi försöka få ändring på.
Detta år kommer bli ett händelserikt år så det borde inte vara så svårt att bara skriva om vad som händer när jag vet att det kommer hända mycket.
Inte kan det heller vara så svårt att hitta tiden till att skriva lite om det. För, let's face it, det är inte som om mitt jobb inte tillåter blogandet. Idag tex, jag kan inte med rent samvete säga att jag faktiskt gjort speciellt mycket på jobbet. En eller två minuterlånga jobbsatsningar har jag gjort idag. Typ..

Så allt ligger ju helt utlagt! Det är fri väg för min blog. Hoppas jag lyckas. Vi får se. Kanske, kanske inte.


Mitt år från och med idag ser ut ungefär såhär:

På jobb fronten är det en omorganisation på g. Jag och mina peers hoppas på ny chef som faktiskt beter sig som en sådan. Vår nuvarande "chef" kan man säga mycket om men inget kommer innehålla "chef" och "bra" i samma mening. Dessvärre..

Det är något jag kan skriva om: jakten på den rätta chefen!


Om några månader kommer jag och Ämil flytta till den stora staden. Alltså den stora staden punkt. Inte förort till den stora staden eller ens närförort till den stora staden. Jag är glad!
Flytten sker den första juni på pappret men vi får väl nycklarna gissningsvis den 30:e maj så då börjar det i smyg. Min tid just nu går till att försöka spara så mycket pengar som möjligt på flytten, alltså hitta billigaste flyttbilen mänskligheten någonsin skådat, vilket inte är helt lätt för det finns ingen som hyr ut en sådan gratis, inte som jag hittat i alla fall.
Något annat jag ska spara pengar på är egentligen allt men det är också svårt för jag har en hel del saker jag vill ha.

Lägenheten vi fått är najs och den ska fortsätta vara najs efter att vi flyttat in.
Min vision är att allt jag inte tycker om får Ämil ha i sitt arbetsrum och allt jag tycker är fint ska vi köpa. :D

Det skall köpas massvis med saker. Vi har redan köpt en diskmaskin, vuxenpoäng till mig för att 1, jag har köpt en diskmaskin och 2, jag fick onda aningar om den skitbilligaskitsaken vi hade bestämt oss för att köpa och såg till att vi köpte en annan som kostade lite mer men kändes mycket bättre! I'm the king, som Doyle brukar säga.

Lägenheten är som sagt najs men dyr så när vi fått till ett byte ska vi flytta igen. Åsm!

Jag vill och ska försöka tvinga momma sälja huset och skaffa lägenhet i stora staden även hon men vi får väl se hur det går..

Se så mycket som händer detta år. Mikket bra, mikket bra!


Kommentarer
Postat av: Carina

2011-03-21 @ 11:07:38
Postat av: Doris

Åh me like! Snyggt pimpat och många nya inlägg som stundar! Perfekt =)

2011-03-21 @ 11:08:42
URL: http://bagisdoris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0