Bröllop och skottlossning

Här är två nyheter som jag tycker är väldigt intressanta, på var sitt sätt.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article12906845.ab

Ni kan ju fethajja att jag kommer sitta där och gråta ungefär lika mycket som på Vickans och Roberts, förlåt, Daniels bröllop.
Självklart har ju jag noll koll på de där två men jag har ändå bildat mig uppfattningen om att de är lite coola de där två turturduvorna..

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article12907148.ab

Tyvärr är jag bara liiiite förvånad. Men ändå blir jag galet irriterad och förbannad. Jag menar whatthefuck!? 6-åringar har väl nyss börjat prata känns det som, deras hjärna måste väl vara typ som en valnöt känns det också som.
Mysiga skolor i USA framöver; vakter och metalldetektorer ända ner i kindergarten!

Anywho..

Igår på tunnelbanan såg jag en kille som var tatuerad ungefär överallt inklusive hakan. Den var ny. Den var ful. Kan han få ett jobb som inte är tatuerare? Känns inte riktigt så.. Var det värt det? Hmm..??

Sen såg jag en kille med delvis vita ögonfransar. Freaky. "Vill du ha lite mascara?" vågade jag inte fråga.

Och till sist såg jag en kille med en stor fet blaffig tatuering på fejjan. Jag tror han tänkte Mike Tysons fast gjorde den större. Jag tror också att han dödar for a living och att han packade heat.

Fördommar må vara dåliga men let's face it, de kommer alltid att finnas och man får helt enkelt lära sig leva med det och leva runt det. För mig betyder det att jag inte ska tatuera mig i fejjan. Men jag är bara jag, en enda person.


Även fast jag hoppas och tror att jag är friskare från mitt nässprejmissbruk än jag var tidigare så är jag inte helt frisk. Jag sitter här och är egentligen bara lite täppt men ändå tillräckligt täppt för att hata det och må dåligt av det, så jag lyckades få hjälp av en kollega som tydligen ändå behövde gå till apoteket och handla, så hon ska handla åt mig också. Jag har ganska nyligen varit förkyld så jag väntar bara på att det här sista ska försvinna. För innan jag blev förkyld var det en väldans lång tid jag senast använde nässprej. Faktiskt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0