Yeah right!

Bwaahaha!!
Räknade lite på vad allt det nya jag vill ha till lägenheten kommer kosta.
Jag har ibland valt något jag vill ha och ibland bara tagit något random som är runt omkring något jag skulle vilja ha så jag ska finslipa lite men det blev en ganska kul summa pengar.
Detta är vad jag räknat på:
  • Lampa kök
  • Lampa v-rum
  • Matbord
  • Fyra stolar
  • Soffbord
  • Två nattduksbord
  • Två tavellister
  • DVD/CD-hylla
  • Vitrinskåp
  • Vit-, röd- och champagneglas
  • Matta
  • Två stolar till balkong
  • Bord till balkong

Summa = 27.055 kronor! Sweeeeet!

Och detta är inte ens allt-allt. Räknade inte med lampa till hall samt att jag vill ha nya smålampor, alltså till fönster osv. Jag har inte heller räknat med andra dekorativa saker. Tex om jag vill fixa en fondvägg eller så. Eller eventuellt underlag till balkong. Vi hade ju tur här i H-by att balkongen från början var lagd med trä och inte betong. Blommor till balkongen, sånna som håller typ forever med minimalt underhåll. Jag vill inreda den nya lägenhetens balkong, som ännu inte är min, mycket mer än vad jag gjort med den vi har idag.

Menne joråsatte, det blir nog bra..

Om jag går igenom listan nu så ser det ut såhär:
  • Lampa kök = måste vara den på listan
  • Lampa v-rum = måste inte vara den på listan men den på listan är ganska billig. Tror inte jag hittar en som är billigare.
  • Matbord = behöver kanske inte vara just den, men tror inte det finns någon som är så mycket billigare plus att soffbordet är av samma serie.
  • Soffbord = behöver väl inte heller vara just den men den är ändå billigare än det på IKEA så...
  • Stol = vill helst att det ska vara de stolarna, helst helst helst..
  • Nattduksbord = måsta vara de på listan så det passar med våra byråer.
  • Tavellist = inte direkt något man sparar många pengar på men visst, kan köpa från ÖoB ist för IKEA.
  • DVD/CD-hylla = bör vara den på listan för det finns inga andra som ens nästan är lika snygga.
  • Vitrinskåp = behöver inte vara den på listan men lycka till med att hitta billigare.
  • Glas = måste absolut vara de på listan. Ett minus är dock att det pris jag räknade med är det reapris som bara finns till mitten av september och Ämil vill vänta med att köpa.
  • Matta = tog bara någon random så går säkert att hitta billigare.
  • Utestol = behöver inte alls vara de på listan även fast de var fina, och de var faktiskt med dyna!
  • Utebord = behöver inte heller vara den på listan.

Som vi märker här så kan jag kanske tjäna typ 4.000 på utemöblerna, eventuellt, kanske några hundra på mattan, sen förlorar jag några hundra på att glasen inte är på rea när vi köper, sen kanske jag tjänar någon peng på stolarna men då förlorar jag lite kärlek också... faktiskt...  Så egentligen kommer jag nog få leva med att det blir feeeeettt dyrt att fixa en flashig lägenhet!
Vi kommer nog behöva spara ungefär 2.300 kronor per månad i 6 månader för att få det som jag vill.

Btw, så är jag heeelt förbryllad över att mina samtal med Ämil hittills vara ungefär såhär:

M: Jag har hittat en jättefin lampa till köket/matplatsen. Den har spottar och levande ljus. Sen om man vrider på en grej på lampan så dimmas ljuset!!! Den är skitfiiin!! (hysterisk)
Ä: Åhh coolt, hur mycket kostar den då?
M: Ööööhh.. jaadu.. typ.. en del kanske.. några tusen.. vadvetjagmenwhateverdenärjusåfin! Kolla, kolla! (visar bild)
Ä: Alrighty, då får vi köpa den.
M: Yaaay!

eller såhär:

M: Jag har räknat på hur mycket det kommer bli ungefär och det blev en del.
Ä: Ohh! Får jag gissa!?
M: Okelidokeli.
Ä: Tjuugooo..sju?
M: Hur fan visste du det?
Ä: Höhöh..
M: Men om vi räknar från november då jag får min första lön och tänker att vi flyttar in typ i april så behöver vi lägga undan 2.300 kronor per månad var. Om vi nu ska dela på kostnaden..?
Ä: Klart vi ska dela. Då får vi lägga undan så mycket då.
M: ?????? (tänker: Ohh, well.. varför pusha det..?) Weee! :)

eller såhär:

M: Nu var det ju väldigt dyra balkongmöbler men om man kollar de på IKEA så är inte de lika fina.
Ä: Nää, usch de andra var ju fett najsa!
M: Mmmm, fast de är så dyra så vi kanske kan leta billigare?
Ä: Men varför då? De är ju fina ska vi inte ta dem?
M: Öhh.. Jo, jo. Visst, absolut, det är de jag vill ha så..
Ä: Dåså!
M: ????? (tänker: Ässsch.. Jag är nöjd, han är nöjd, alla är nöjda!) Weee! :)

Nu har jag dock hittat nya balkongmöbler, de är åsm! Fast jag vet inte vad de kostar för jag verkar ha hittat till förstesäljarens hemsida, för hemsidan hänvisar till återförsäljare.. Men jag ska iaf in till stan med Ämil någon dag så vi får kolla i en butik som finns på Regeringsgatan som ska vara återförsäljare. Hoppas de har stolarna jag vill ha till ett bra pris :D Eller så åker vi till Sollentuna där de också har affär. Närmare så Ämil lär gå med på det enklare än att dra honom till stan. Sweeet!

Fast nu har jag hittat Nisses! Jag älskar Nisses! Nisses ligger i Västerås. Nisses säljer en tillräckligt fin grupp i konstrotting för 5.995 kronor. Då ingår två fåtöljer, en tre-sitssoffa och ett bord med glasskiva. Fåtöljerna och soffan är inklusive dynor.
Det som jag hade på listan var två fåtöljer och ett bord för sammanlagt 9.285! Snacka om skillnad i pris! Daaang!

Nu ska jag spendera tid med Ämil. :)
Bwaahaha!!
Räknade lite på vad allt det nya jag vill ha till lägenheten kommer kosta.
Jag har ibland valt något jag vill ha och ibland bara tagit något random som är runt omkring något jag skulle vilja ha så jag ska finslipa lite men det blev en ganska kul summa pengar.
Detta är vad jag räknat på:
  • Lampa kök
  • Lampa v-rum
  • Matbord
  • Fyra stolar
  • Soffbord
  • Två nattduksbord
  • Två tavellister
  • DVD/CD-hylla
  • Vitrinskåp
  • Vit-, röd- och champagneglas
  • Matta
  • Två stolar till balkong
  • Bord till balkong

Summa = 27.055 kronor! Sweeeeet!

Och detta är inte ens allt-allt. Räknade inte med lampa till hall samt att jag vill ha nya smålampor, alltså till fönster osv. Jag har inte heller räknat med andra dekorativa saker. Tex om jag vill fixa en fondvägg eller så. Eller eventuellt underlag till balkong. Vi hade ju tur här i H-by att balkongen från början var lagd med trä och inte betong. Blommor till balkongen, sånna som håller typ forever med minimalt underhåll. Jag vill inreda den nya lägenhetens balkong, som ännu inte är min, mycket mer än vad jag gjort med den vi har idag.

Menne joråsatte, det blir nog bra..

Om jag går igenom listan nu så ser det ut såhär:
  • Lampa kök = måste vara den på listan
  • Lampa v-rum = måste inte vara den på listan men den på listan är ganska billig. Tror inte jag hittar en som är billigare.
  • Matbord = behöver kanske inte vara just den, men tror inte det finns någon som är så mycket billigare plus att soffbordet är av samma serie.
  • Soffbord = behöver väl inte heller vara just den men den är ändå billigare än det på IKEA så...
  • Stol = vill helst att det ska vara de stolarna, helst helst helst..
  • Nattduksbord = måsta vara de på listan så det passar med våra byråer.
  • Tavellist = inte direkt något man sparar många pengar på men visst, kan köpa från ÖoB ist för IKEA.
  • DVD/CD-hylla = bör vara den på listan för det finns inga andra som ens nästan är lika snygga.
  • Vitrinskåp = behöver inte vara den på listan men lycka till med att hitta billigare.
  • Glas = måste absolut vara de på listan. Ett minus är dock att det pris jag räknade med är det reapris som bara finns till mitten av september och Ämil vill vänta med att köpa.
  • Matta = tog bara någon random så går säkert att hitta billigare.
  • Utestol = behöver inte alls vara de på listan även fast de var fina, och de var faktiskt med dyna!
  • Utebord = behöver inte heller vara den på listan.

Som vi märker här så kan jag kanske tjäna typ 4.000 på utemöblerna, eventuellt, kanske några hundra på mattan, sen förlorar jag några hundra på att glasen inte är på rea när vi köper, sen kanske jag tjänar någon peng på stolarna men då förlorar jag lite kärlek också... faktiskt...  Så egentligen kommer jag nog få leva med att det blir feeeeettt dyrt att fixa en flashig lägenhet!
Vi kommer nog behöva spara ungefär 2.300 kronor per månad i 6 månader för att få det som jag vill.

Btw, så är jag heeelt förbryllad över att mina samtal med Ämil hittills vara ungefär såhär:

M: Jag har hittat en jättefin lampa till köket/matplatsen. Den har spottar och levande ljus. Sen om man vrider på en grej på lampan så dimmas ljuset!!! Den är skitfiiin!! (hysterisk)
Ä: Åhh coolt, hur mycket kostar den då?
M: Ööööhh.. jaadu.. typ.. en del kanske.. några tusen.. vadvetjagmenwhateverdenärjusåfin! Kolla, kolla! (visar bild)
Ä: Alrighty, då får vi köpa den.
M: Yaaay!

eller såhär:

M: Jag har räknat på hur mycket det kommer bli ungefär och det blev en del.
Ä: Ohh! Får jag gissa!?
M: Okelidokeli.
Ä: Tjuugooo..sju?
M: Hur fan visste du det?
Ä: Höhöh..
M: Men om vi räknar från november då jag får min första lön och tänker att vi flyttar in typ i april så behöver vi lägga undan 2.300 kronor per månad var. Om vi nu ska dela på kostnaden..?
Ä: Klart vi ska dela. Då får vi lägga undan så mycket då.
M: ?????? (tänker: Ohh, well.. varför pusha det..?) Weee! :)

eller såhär:

M: Nu var det ju väldigt dyra balkongmöbler men om man kollar de på IKEA så är inte de lika fina.
Ä: Nää, usch de andra var ju fett najsa!
M: Mmmm, fast de är så dyra så vi kanske kan leta billigare?
Ä: Men varför då? De är ju fina ska vi inte ta dem?
M: Öhh.. Jo, jo. Visst, absolut, det är de jag vill ha så..
Ä: Dåså!
M: ????? (tänker: Ässsch.. Jag är nöjd, han är nöjd, alla är nöjda!) Weee! :)

Nu har jag dock hittat nya balkongmöbler, de är åsm! Fast jag vet inte vad de kostar för jag verkar ha hittat till förstesäljarens hemsida, för hemsidan hänvisar till återförsäljare.. Men jag ska iaf in till stan med Ämil någon dag så vi får kolla i en butik som finns på Regeringsgatan som ska vara återförsäljare. Hoppas de har stolarna jag vill ha till ett bra pris :D Eller så åker vi till Sollentuna där de också har affär. Närmare så Ämil lär gå med på det enklare än att dra honom till stan. Sweeet!

Kommentarer
Postat av: sannamagdalena

men vad är det för jätte balkong ni ska ha som får plats med allt de där?? Skönt att vara överrens om allt!

2010-09-08 @ 16:01:12
URL: http://sannasgalleri.blogg.se/
Postat av: Tess

Jäklar det var inte lite saker! låter ju underbart men dyrt för fanan, men om man ska ha något så är det lika bra att köra på.

Ni verkar ju redan ha allt färdigt för en ny lägenhet :D

2010-09-10 @ 10:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0