Inredare..? Jag..? Okej!!

Gardiner. Jag glömde bort gardiner.
Jag funderar på svarta gardiner till köket, typ transparent svarta, eftersom både bord och stolar förhoppningsvis kommer vara svarta. Eller alltså de jag vill ha är svarta och förhoppningsvis blir det dessa vi köper.
Detta är bordet jag vill ha:

och detta är stolen jag vill ha:

Hur coolt skulle inte köket bli med dessa?? Såå coolt!
Ungefär gardiner i denna stil, fast kanske inte blommor på:

Sen vitt porslin. Så bryter det av lite fint sådär. Kanske sånna där tabletter i någon rolig färg.

Måste bara smyga in med att JAG EFFING HAAAATAAAAARRR DATORER!!!!!!!

Förlåt för mitt utbrott men "hatar" är inte ett tillräckligt starkt ord för att beskriva hur jag känner för datorer!

Detta är gruppen jag vill ha till balkongen:

Vi får väl se om vi får en av lägenheterna med stor balkong, om vi får det så kommer detta få plats bra, dock inte tillsammans. Min tanke är att bord och stolar är i ena änden och soffan är i andra. Soffan ska liksom vara en plats för chill på sommaren. Man kan läsa en bok, lyssna på musik, blogga, göra vad man vill i soffan. Och sen när Ämil och jag vill äta glass och jordgubbar på balkongen gör vi det i stolarna. :)
Det kommer vara så "inredningstidnings-äckel-fint" att alla kommer hata mig! Höhöh..

Lampan till köket är denna (sorry för dålig bild):

Och här har vi vitrinskåpet som jag tror att jag vill ha. Egentligen vill jag ha det i ek men det som finns på Mio i ek är inte så fin ek. De kallar den för "ekfolie" vilket känns lite no-no. Vet ännu inte om det ska vara med en eller två dörrar. Vi får se:

Glasen jag vill ha:

Och till sist soffbordet:

Vilket självklart skall vara i ek och inte fullt lika brett som det på bilden.

Mattor måste jag vänta med för jag vill se hur lägenheten ser ut med alla möble i innan jag köper en matta. Måste mäta och ha mig.
Nattduksbord, tavellister och DVD/CD-hylla tyckte jag var för tråkigt att ha med på bild. Det är inga flashiga saker utan bara vanligt IKEA-skit. DVD/CD-hylla i ek, nattduksbord i vitt för att passa byråerna och tavellister i svart, vitt eller ek. Spelar inte så stor roll för något så litet tycker jag.

Nu har ni lite bilder på allt det nya och dyra.

Jag ska jobba idag men är inte tillräckligt trött för att sova, så det fick bli lite bloggande. Håller tummen för att det blir en chill visning. Orkar inte med folk just nu känner jag.

Ja shit, kom på att det i fredags var tänkt att jag skulle hänga på några vänner till Grönan och se Hoffmaestro men bestämde mig för att inte följa med för att spara pengar. Och jisses vilken tur det var. Var ju så överknökfullt att 4000 pers inte fick komma in. Jag hade vantrivts så in i bengen! Tack någon för att jag ville spara pengar och därmed slapp en hemsk kväll på Grönan..

Mamaaa, vi måste gå på Grönan dock!

Jag har också världens idé med att sätta upp högtalare på balkongen så man kan plugga in iFånen och bara köra en varm sommarkväll. Såååå naaajs!
Eller jag menar att vi ska sätta upp någonting som högtalarna kan stå på, för jag måste ju kunna ta ner dem när jag vill, typ på vintern och så.

Kommer tillbaka till mitt hat nu. Min släptop Acer of Baser har slutat funka gällande internet. Det är fett wierd för den är bara uppkopplad mot internet i konstiga intervaller. Inte ens med sladd funkar internet konstant. Jag får tuppjuck och frågade Ämil om jag kunde få gå Office Space-bananas på den men han sa nej och föreslog att jag skulle lämna in den. För en gångs skull lönade det sig att inte kunna säga nej när säljare ger sig på lite merförsäljning. Jag har tydligen köpt till en +2års garanti så jag har ett år kvar på garantin så fuck you Expert! Fixa datan för eff sake.
Mitt hat mot Expert är en lång historia som ingen säkert orkar höra. Så jag drar den endast på begäran.

Men nu kan jag inte sitta här och tönta längre. Måste sova så jag kan gå upp effing tidigt. Uuuuurk!

Kommentarer
Postat av: mom

ekfolie är ekmönstrad plast, big NO NO

fin inredning!

din dator är ingen släptop, MIN är en släptop, din är bara en vanlig laptop. Din väger bergis mindre än hälften av vad min gör :-) bra förslag av Ämil, hoppas det går vägen!

puss puss

2010-09-12 @ 16:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0