Första advent+bostad.stockholm.se

Ja idag är det första advent. Det var väl kul?
Jag började kl 6 på jobbet idag vilket alltid innebär jag går upp kl 5 och att katten ska sabotera min sömn genom att krafsa sig in och krafsa sig ut ur sovrummet, upprepade gånger. Kattfan! Har ju inget humör när det gäller sömn från första början så gissa om jag blir trevlig när han håller på sådär... Monster!

Anywho. Slutar kl 14 idag och då ska jag handla något. Jag vet ännu inte vad men jag har bara två saker att välja bland. Pepparkaksdeg och lite nya formar eller ingredienser till lussebullar. Apelsiner och nejlikor ska jag köpa också. Vi har en ursnygg hävstång hemma som jag tänkte dekorera med "nejliksiner".
Jag har hela dagen på mig att bestämma vad jag ska baka när jag kommer hem, efter att jag julpyntat så jag skriver inget här och nu.
Emil har varit bananas med att pynta denna jul. Han säger att han saknade julen förra året och att han då vill pimpa till det i år. Skitbra säger jag och frågar om jag får en julgran i år då. Men nää.. Det var inte riktigt det han menade får jag höra då. Dumma..

Vi har iaf köpt röda kuddar till soffan, ett rött underlägg till soffbordet att ställa fruktskålen på, röda handdukar och badlakan, röd diskhandduk, grå (?) badrumsmatta som är jättefluffig och mysig. Det fanns jättefina och jättefula badrumsmattor på Hemtex men bara de jättefula fanns i rött och då även i en jätteful röd färg. Så då sa Emil att vi skulle köpa en grå tokdyr matta medan jag ville köpa den gråa billigare mattan. Eller först och främst ville jag gå någon annanstans och handla en matta för vad är det för juligt med grått? Men Emil stod på sig och sa att tomtens skägg minsann var grått, ibland, och annars så är väl nissarna lite gråa sådär.. Jajaja, det blev den dyra gråa mattan. Urk! Men det blir nog bra när jag inte längre minns vad den kostade. Fast jag kommer säker komma ihåg det hela mitt liv medan det jag faktiskt vill komma ihåg glöms bort ögonabums.
Vad vore livet om det var enkelt?

Vi köpte massa pynt också. Ett par girlanger och lite sånna där som man hänger i julgranen. Fast vi ska hänga dem i lampan i vardagsrummet istället. En girlang skall hänga över ytterdörren och en annan i lampan i sovrummet. Nejliksinerna skall som sagt hängas i, the one, the only, the hävstång! Julstjärnan ska upp i det gamla vanliga vardagsrumsfönstret och ljusstaken, om den har överlevt sommaren, skall upp i sovrumsfönstret med den vanliga katt-säkerhetsanordningen. I köket har vi aldrig haft julpynt, eftersom vi bor på en skitloftgång, men i år har vi i alla fall vår röda diskhandduk. Vi får se om det duger för nyligen julfrälsta Emil.

Jag ser fram emot julpyntandet och jag ser även fram emot min nya tradition som jag stuligt utan att säga förlåt från Heidi. Moho-ho-ho (hahahahaha!! jag dör, fan vad roligt med elak tomte-skratt!! mycket passande.).
Denna ny-stulna tradition är att jag ska baka varje advent. Myspys va? Feel free to sno hejvilt!


Nog om juleskit. Jag är helt nervös och nojjig och Iiiiiiiiiikettiii för hur det ska gå med ny lägenhet. Vojne vojne. Vill få svar nu nu nu men vet vet vet att det inte kommer hända. Jag vet detta för att 
1; det är söndag
2; det har gått 0 arbetsdagar sedan svarstiden gick ut
3; det brukar ta några veckor efter att svarstiden gått ut innan man får svar
4; det är just my luck att det ska ta extra lång tid när jag är så här intresserad av något

Men visst vore det synd om mig om mina storslagna planer på ett perfekt boende slås i kras av något så löjligt som själva saknaden av lägenhet att bygga sagda perfekta boende i?

Annars så har jag lagt in hela mitt decemberschema i mobilen. Goo Mickis!


Kommentarer
Postat av: mom

Alltså i den gamla svenska folktron så var tomten ett litet elakt jävla kryp som det gällde att hålla sig väl med, för annars blev alla sjuka, korna mjölkade rutten mjölk och hästarna blev halta på alla fyra. Det var därför man måste sätta ut gröt till tomten på jul. Man fick ingenting om man var snäll, men om man var elak fick man hemska straff! så det var inte bättre förr :-)

2010-11-28 @ 08:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0