Tisdag den 25:e

Idag gick jag upp väldigt tidigt för tandis. Det var svårt att lämna Emil och kissen som de senaste nätterna spoonat med sin mamma. Men det var bara att gå upp och lika bäst var väl det, så jag får bättre dygnsrytm, men sen blev jag så trött efter allt prat om att tandis vill dra ut min visdomstand, jag blev så yr och svettig när jag tänkte vad det skulle kosta så för att kurera mig själv gick jag och la mig när jag kom hem, fast besluten om det var jag också, så när jag inte kunde somna på jättelänge blev jag lite irriterad och tänkte "men vaffan, jag ska ju kureras här!" sen poff så vaknade jag av att Emil ville gå upp.
Tandis vill som sagt dra ut min visdomstand i övre käken till höger (min höger alltså) och ja visst, den petar åt gud vet vad för håll men jag störs ju inte direkt av den så nja, nee, inte jätteglad över detta. Jag frågade lite smooth sådär vad priset skulle hamna på och sa att jag är lite arbetslös för tillfället. Tandis säger då femton hundra för tandutdragning. Jag hör femton och svimmar för några sekunder, när jag är borta tänker jag på hur det är tänkt att jag ska kunna samla ihop 15 000 kronor. Nää, fasen heller, här ska ingen tand dras ut!, sen vaknar jag till och hjärnan arbetar för fullt för att att ta reda på vad femton hundra egentligen betyder. När jag väl fattar vad för pris hon sagt så blir jag genast gladare och tänker att det säkert går bra, visst det är massa pengar att betala för nada (eftersom jag inte störs av min muppade tand) men det är samtidigt bara en tiondel av 15 000.
Jag petar in i samtalet att jag minsan ska be att få asmycket bedövning och/eller vara medvetslös för jag vill fasen inte höra något krasande ljud när tandfan släpper. Uuuurk! Men vi kom på att jag ska ladda iFånen med dödsmetall och skruva upp så kommer jag säkert inte märka något.
Nu kom jag dock på brilljant ide om att lyssna på min favorit podcast Ever, Stuff you should knoe from How stuff works. Ni som inte har lyssnat på detta borde verkligen göra det. Är gratis att ladda ner från iTunes vilket är gratis att skaffa konto på men det går säkert att ladda poddarna från deras hemsida. Googla Stuff you should know eller How stuff works så kommer ni säkert rätt.
Då kommer jag förhoppningsvis vara upptagen på annat håll för att kunna fatta vad som händer. Egentligen tror jag inte på det själv men jag måste försöka känner jag.
Mamma du måste följa med! Stackars Mickis, jag är ju bara barnet! Kan inte göra själv... *blubblubb* *puppyeyes*

Emil ligger för närvarande skitbra till i turnering med $9,450.39 som första pris. Goooo Emiiiil! Mama want Bahamaaaas! Mama wanna be a Bahamamama! :D Hehe!

Jag ska inte springa idag men imorgon hade jag tänkt göra det. Varannan dag liksom. Det blir säkert bra.

Jag har börjat gå igenom första säsongen av Friends. Så det ska jag fortsätta med nu. Toodles!

Kommentarer
Postat av: mom

din poppa får följa med till dentist, själv måste jag förvärvsarbeta :-) kolla URL

2010-05-26 @ 18:33:17
URL: http://www.youtube.com/watch?v=Uhx7A86mIJ

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0