Tisdag den 18:e

Idag gick det inte så bra heller med jobbsökandet. Detta för att Emils Subba (Subaru Impreza) blev lite sjuk och skulle idag till doktorn. Eftersom Emil inte vet vad/hur man gör när man reser kommunalt så körde vi dit med två bilar ifall vi skulle behöva lämna Subban över natten. Vilket vi behövde. När vi åkte därifrån så hittade Emil massa bilförsäljare och blev som en liten söt pojke som ville köra alla bilar. Ja, jo, jag ville också köra, fast bara en bil och det var Golf GTI fast den var automat och eftersom det är fysiskt omöjligt att köra automat (det är som om rödljusrally aldrig funnits för den man som skapade automatväxlade bilar) så vägrade jag testa den bilen.
Bildoktorn ligger i Huddinge och jag tänkte att när vi ändå var på den södra sidan av vår fina stad så skulle vi hälsa på pappa så han slutar tjata på mig om att jag aldrig hälsar på, fast det gjorde han ju ändå, när jag var där. Vi köpte lite strawbrerrys (hihi) och glass så mumsade vi på det sen plockade jag med mig lite saker och sedan åkte vi hem. Nästan hemma så kommer Emil på att han vill köpa sallad till middag, så jag ringer och beställer och Emil hittar en rondell att köra massa roliga varv i för att åka tillbaka. Väl inne på vilket varv det nu var kom han på att han var dödligt kissnödig, men då var det ju lite sent. När vi kommer innanför dörren springer jag snabbt in på toa och tar min tid på mig, moooehehehe!

Vi har idag även talat om att vi båda är lite dementa och detta har nog aldrig varit klarare i Emils fall än just idag. Emil har cirka 9 steg från kök till dator och vice versa. Vi står båda i köket och fixar våra sallader när Emils börjar gå därifrån och säger "Maamaa" (How I Met Your Mother, serien vi skulle ladda ner till middags-tv-tittande) och går till datorn, en sekund senare säger han "Vad var det jag skulle göra här??". Jag noterar att han säger det men kan inte för mitt liv tro att han är allvarlig så jag är tyst. När jag sedan ska bära in min mat till vardagsrummet så sitter Emil och tittar på bilar på Blocket och jag frågar om allt är ready to go, om han laddat Mama?
"Ja juste, det var det jag skulle göra här!"
"Men vafään Emil, jag hörde ju att du undrade vad du skulle göra framför datorn men trodde inte det var möjligt att du redan glömt.."
"Jag är dement." säger han då med tyst tyst röst.
Rätt kul, hehe.

Efter maten fick jag paltkoma och låg i sängen och dregglade tills Emil skulle åka till Jim, nu sitter jag här och snart ska jag skörda lite på FV och sedan stäääääda till mycket bra musik!

Skriver imorgon, hoppas jag.. (Det funkade att skriva så igår..)

Kommentarer
Postat av: mom

mer om jobbsök! mindre om roliga saker! puss från tråk-mom :-]

2010-05-19 @ 16:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0