Söndag den 23:e

Idag gick jag upp som vanligt, kisse Doyle lägger sig mellan mina ben när jag spelar Little Big Planet och gosar så fint så. Sen börjar det åska lite, kul tänkte jag men lät så långt bort så jag gick aldrig ut eller så. Men sen jäklar! Satan i gatan vad det small! Det var asballt! Fast Doyle blev inte så glad som jag blev, han ställde sig upp och morrade lite. Jag klappade honom och sa att det inte var nån fara sen svarade jag på ett samtal samtidigt som jag gick ut på balkongen. Och lucky me, det var där the action was! Det var så otroligt häftigt. Det blixtrade och det brakade! Jag såg tre blixtar slå ner samtidigt bredvid varandra och sen kan du inte ens föreställa dig smällen som kom! Trodde mitt hjärta skulle hoppa ur fas och ge mig en hjärtattack! Så otroligt ballt! Efter dessa tre kom det senare en rak, fet jäkel och man ser vid slutet av den hur det liksom slår gnistor, om den träffade ett träd eller ej vet jag inte men det såg så ut från min vy i alla fall.
Tyvärr försvann detta spektakulära åskväder alldeles för fort för min smak, men tur var nog det för kissen låg under sängen och "vaktade" och behövde nog sin mamma..
Jag hittade äntligen lite fräsha pelargoner på Ica som jag planterade i krukor på balkongen. Se bild nedan. Det kändes bra att få lite fler blommor till balkongen. Jag vet dock att jag säkert kommer ångra alla blommor när alla getingar och bin och humlor och skit kommer och "hälsar på". Usch! Hemska saker!
Jag gjorde min laxpasta till middag och har sedan middagen fått hindra mig själv från att äta upp det som blev över. Man ska inte äta när man är mätt, men det är ju så gott! Jisses!
Jag, Heidi, Anne och Marie skulle egentligen grilla idag men ja, läs ovan, så då blev det föreslaget att vi skulle till Mosebacke men det blev inte heller av tyvärr. Imorgon är det dock tänkt att jag och Heidi ska göra något så hoppas det blir av iaf, är nog bra om jag kommer ifrån lägenheten lite då och då.
Jag och Emil sprang igår igen. Jag har sprungit mycket och bra faktiskt! Igår sprang jag waaaay längre än gången innan det, jag har bara sprungit längre och längre självklart men igår blev det jäkligt mycket längre vilket egentligen är dåligt för nästa gång vi springer måste jag ju springa skitlångt i sådana fall, kan ju inte tönta ihop och inte springa längre än sist.
Ohh well, slut för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0