Sjuk sjuk sjuk - och för sent att sjukanmäla.

Mår ruskigt dåligt idag. Var tvungen att ringa Heidi och säga att jag inte kunde komma på hennes kräftskiva. Aptråkigt!
Var nära på att inte åka till pappa och äta de vi fiskade igår. Men det kändes för bedrövligt. Så jag och Ämil åkte dit och åt, sedan drog vi när alla var klara. Jättetråkigt men vad göra?

Imorgon ska jag jobba vilket inte känns kul alls. För det första för att jag mår så dåligt, för det andra för att det är en innerstads lgh. Vilket ju egentligen ska vara skitkul men just nu orkar jag inte stå och vara trevlig mot hundra människor. Jag vill ha det som förra visningen i Gubbängen där det kom tre sällskap. Så jag kan må dåligt ifred.
Men nää, detta är en trea på Birkagatan vid St Eriksplan så det lär komma typ 30-50 sällskap tror jag nog. Uuuurk!


Mitt eviga stressmoment, jobb och lägenhet, hänger över mig som en nattsvart skugga. Det är skitjobbigt faktiskt.
Jag vill så otroligt gärna få ett jobb. Så jag kan få en lägenhet som jag otroligt gärna vill ha. Men tänk om jag inte får något jobb. Tänk om jag får jobb men inte en ny fin lägenhet med badkar. Då är det ju bara tråkigt igen. Tänk om jag inte får jobb men får lägenhet. Hur ska jag kunna tacka nej till en lägenhet som jag otoligt gärna vill ha? Det går inte, jag skulle bli för ledsen.

Fick reda på idag att en person från SLK sökt till S-tåg. Det är ofantligt dåliga nyheter. Den människan är fasansfull! Om han/hon får jobb på S-tåg och jag med då är det nästan att jag inte ska ta jobbet för fan att behöva jobba med han/henne igen, det skulle vara ett hemskt öde!
Måste berätta för Heidi vem det är så jag får sympati från henne.

Jag och Ämil pratar om att skaffa en lillebror eller lillasyster till Doylen. Vi spelade en video en gång från när Doylen var en liten bebis och lilla Doyle i videon jamade och stora Doyle bev helt till sig och undrade vem det var som jamade. Sen när ingen katt visade sig verkade det som om Doylen blev lite deppig. Både jag och Ämil tyckte att han verkade lite nere. Vi pratade om vilka kattraser vi var intresserade och vi han kanske kommit fram till Ocicat.

Jag tycker dock att det är lite tråkigt att skaffa en ny katt med samma teckning. Denna ras har dock fler färgkoder än Bengal. Vi tycker mest om blåspotted, lilaspotted, chokladspotted och kanelspotted. Så om vi köper en raskatt tror vi att det blir Ocicat.
Men vi kanske skippar raskatt denna gång och köper en bondkatt istället. Då har jag sagt att vi ska ha en orange. De är ju grymt fina!
Ämil har börjat prata namn och sa att han ville att katten skulle heta Phil eller Ivey efter Phil Ivey. Ni som eventuellt läser denna blog och undrar vem fan Phil Ivey är så är det en pokerspelare. Doyle är döpt efter Doyle Brunson som även han är en pokerspelare. Ämil gillar poker.
Jag frågade honom en gång i tiden om inte vi kunde köpa en katt och då svarar han att ja det kan vi göra, om vi döper han till Doyle. Deal! säger jag och Shit! säger Ämil.
Men nu har vi ju goskissen nr 1 så Ämil är ändå nöjd med hur det blev. Jag funderar på om jag ska försöka göra en liknande deal denna gång. Jag låtsas som att jag inte gillar namnen Ämil föreslår och så lite senare frågar jag om vi inte kan köpa en till kisse och då är det alltså meningen att Ämil ska säga ja om vi döper han till Phil eller Ivey och då ska jag säga Deal!
På tal om katter så har jad Doylen här i sängen vid mina fötter. Ibland snarkar han lite och ibland reser han på sig och sträcker sig och gör söta "sträcker sig ljud". Just nu groomar han sig lite och smackar med sin lilla mun. Söt som han är!
Fast nää, nu kom Ämil och jagade bort honom... grrr.


Jag har haft tankar på att skriva en bok. Det skulle ju vara najs att bli rik på en bok. Eller hur?
Undrar vad den ska handla om? Om hur den ska vara skriven? Alltså ska det vara berättarröst eller ska det vara personen i fråga som berättar och tänker? Ska det vara både och? Finns det fler sätt att skriva en bok? Vad ska det vara för genre?
Många frågor är det.
Jag får googla det.

Nu hoppade Doylster upp i sängen med en leksak och han blir grumpy om han inte får leka så tjingeling!

Kommentarer
Postat av: mom

Spännande med ny kisse! Susu har en kull burmor nu, vet ej vilka färger, ska jag kolla?

Viktigast med en bok, eller film eller novell eller vilken sorts berättelse som helst, är att SLUTET är bra. Ett dåligt slut kan sänka vilken story som helst!

En genre som är väldigt het just nu är ju vampyrer, hahaha, men kanske svårt att hitta på en ny twist på konceptet. Uttjatat? You think???

puss mom

2010-08-29 @ 13:28:49
Postat av: paddungen

yes väldigt! vad är det för burma? när jag googlade fanns det lång och korthåriga. lång är nix-pix, njet, nicht, nooo, osv...

men yes fråga färger osv och be om bilder :) får man vänskapspris? vet inte vad burmor brukar kosta dock.

ja när jag googlade stod det mycket om slutet där också.

2010-08-29 @ 20:24:50
Postat av: sannamagdalena

skriv en spännande bok

2010-08-29 @ 21:55:35
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0