old times alltså..

Idag, nyss, började jag tänka på en kund jag hade som inte fattade hur man läste en tidtabell..
Se bild för förklaring i hur man läser en tidtabell:
Jag försökte förklara för denna kvinna hur man läste och hon fattade inte. Försökte förklara på ett nytt sätt och hon fattade inte. Försökte igen på en blandning av de två sätten och hon fattade bara inte. Jag visste inte hur jag skulle kunna förklara något såå simpelt på något annat sätt och börjar väl låta lite som om jag tyckte hon var helt kokko (vilket hon ju faktiskt var) och hon blir skitsur och säger "Hurrudu! Jag är faktiskt advokat och du ska fan passa dig...!!"
Jag gråter självklart av skratt inombords efter denna ytterst underliga FYI och säger "Okeeeejj..???".
Hur som helst så fattar hon väl efter ett tag, eller så gick hon till en hemlös som pluggat rocket-science och frågade honom, men vi lägger på i alla fall.
Nu när jag började tänka på det så frågade jag Ämil om han läst en tidtabell förut, jag tänkte testa hur han skulle klara det för att ta reda på om det faktiskt är svårt och att jag då är extremt smart, men han hade läst en så det gick åt skogen. Jag väljer härmed att jag är riktigt smart i alla fall..

Idag var jag på intervju hos S-tåg och tror det gick bra. Jag fick en ganska bra bit över medel på ett test, vilket ytterligare visar att jag är riktigt smart. :D
Under intervjuerna fick jag inga 'vad fan säger du kvinna-miner' och tolkar det som något positivt.
De skulle höra av sig innan slutet av månaden.

Andra nyheter är att jag och Ämil tackade nej till en lägenhet på "Västermalm" som jag så fint ska börja kalla det för. Och varje gång någon frågar var jag bor och jag säger Västermalm (om jag någonsin får en lägenhet där) ska jag stoppa näsan så högt upp i vädret att de kan räkna mina näshår!
Jag var mycket ledsen över att tacka nej men Ämil påminner mig om att vi faktiskt inte vill bo på nedersta våningen precis vid trappan upp till vår innergård där alla kommer passera vår uteplats vilket resulterar i att jag inte kommer kunna fisa i fred och i att Ämil aldrig kommer kunna sova för att han bara kommer stå vid fönstret med en hammare och skydda oss från inbrottstjuvar, för tydligen får man en väldans massa inbrott på Västermalm..

Och ja, i och för sig så är väl inte det helt orimligt i och med att vi gjorde "inbrott" på arbetsplatsen som huserar på Västermalm. Och eftersom ett par på promenad med hunden gjorde detsamma, samt en man med sitt barn på en cykel, samt ett par som strosade, samt ett annat par som strosade, samt en ensam kvinna som strosade..
Shit, vågar jag verkligen bo på Västermalm nu? Folk är ju bananas där!
Ohh well, vi tackade ju nej så än behöver vi inte oroa oss för galna Västermalmare som försöker göra inbrott i vår lägenhet, eller på vår arbetsplats...

Kommentarer
Postat av: mom

hahahaha vilket roligt blogginlägg! fick en yttert komisk vision av en vilt fisande Mickan och en vildögd Ämil med hammaren i högsta hugg

(eh, du kanske hade kunnat fisa ihjäl ev. ibrottstjuvar ?)

2010-08-20 @ 13:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0