Vaddå storleksbegränsningar??

Jag blir så trött.
Här sitter jag i sängen, har Ämil bredvid mig och kissen nere vid fötterna. Allt är prima.
Ända tills jag försöker lägga upp bilder på Fotosidan.se för att få lite kritik och sådant. Någon mamma träffade hade tipsat om denna sida och den verkade bra men som sagt, när jag skulle ladda upp en bild så blev allt pannkaka. De har en storleksbegränsning på 800kb. Mina bilder är ju för guds skull kring 4mb.
Nää.. usch alltså. Måste man förminska bilderna för att få upp dem på en sida? Varför kan inte Fotosidan själva bara komprimera bilden vid uppladdning? Som mobilen gör när man skickar mms. Hade inte det varit mycket, mycket enklare? Att mobiler är mer advanced än en internetsida. Jisses!

Jag skulle bara gnälla en lite stund för nu ska jag laga mat. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0