Kissen kissen kissen då.

Doyle har varit hos veterinären. På jourtid. :O
I fredags när jag kom hem hälsar jag på kissen som låg i sitt räd som han alltid gör. Jag fixar å donar och sätter mig sedan vid datorn och kollar. Sedan hoppar kissen ner på bordet, kanske 60 cm, med världens duns! Det där var inte så kattlikt tänker jag och gosar med kissen. Sedan ser jag ju hur katten knappt kan gå. Haltar som fan och sätter sig ner efter en 4-5 steg. Jaha, ajfan! Ringer Emil som har bilen och frågar var han är och säger att vi måste till veterinären. När Emil kommer tillbaka så har det inte gått över så vi åker till Bagarmossen. Där hade de två väldigt kritiska patienter och en veterinär så dom sa direkt att det var väntetid på 3 timmar minst. Så 5 timmar i bur tyckte inte vi kissen behövde så vi åkte hem.
På lördag morgonen åkte jag tillbaka och kissen blev klämd på, kissen blev förbannad, kissen blev sövd, kissen blev röntgad, kissen fick meducin.
Inga skelettskador utan förmodligen en inflamation i mjukdelarna av knät.
På lördagen fick han då hos veterinär sin första dos av meducinen i form av spruta i skinkan :P.
Vi åkte hem och jag placerade kissen i köket så han inte hade så stor yta för skitsamma om knät knappt funkar. Kissen ska springa runt runt runt och klättra och hoppa även fast det inte går. Så det var ett nödvändigt ont. Men han klarade det bra ändå. Jag var i köket med honom hela lördagen och gjorde både det ena och det andra. Sedan efter lite gnäll med Emil fick han sova själv i köket. Emil ville bygga trappor från sängen och skit men gav sig när jag frågade om han skulle vara vaken hela natten och se till att trappan faktiskt användes.
Han mjauade och det var massa synd om honom i början men sen sov han så fint så.
I söndags när vi skulle ge honom medicin som är flytande direkt i munnen via en liten spruta så förberedde jag Emil genom att säga att katter är elaka elaka elaka elaaaakaaa när man ska ge dom medicin. Så där satt vi på golvet och föreberedde oss mentalt när Emil säger "Men håll fram den så kanske han vill tugga på den och då kan du ju passa på". Ja för fan tänkte jag och gör som han sa och visst fan tuggar kissen på den så jag sprutade och katten blev lite förvånad men sen fortsatte han tugga och sedan fick han godis.
Ibland är det bra att han ska tugga på allt alltså. Kommer ju gå alldeles utmärkt att ge honom medicin känns det som.
Måste fixa allt med försäkring nu bara.. Paaalllaaaaa!

Kommentarer
Postat av: Sanna

lilla missen då.. hoppas han bli bra snart. Bra av dig att ta det svåra beslutet att låta honom sova i köket

Det är inte så lätt även om det är rätt. Kraaaam

2009-09-14 @ 10:24:51
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0