Hemma från Paris!

Ja hej för fan då. Nu är man hemma igen. Usch. Fast jag är ofantligt glad att ha kissen hos mig igen!

Paris var coolt!
Jag ska nu berätta lite om vad som gjordes och upplevdes där.
Jag börjar med vad vi gjort under dagarna där.
Första dagen kom vi fram ganska tidigt  så när vi kom till hotellet sov vi en stund. Hehe.. Efter det gjorde vi oss i ordning och hit'ade the stad. Jag drog på mig kjol och klackar, fett hett, för det var varmt som fan ute. Vi åt Penne bolognese på ett litet cafe. Tres bien!
Vi gick till Notre Dame och plåtade lite sen ställde vi oss i kön för att komma upp i tornet. Vid denna tid var mina fötter inte så fett heta längre, mer en pöl blod. Anywho så står vi i kö i hundra år och mina fötter gör så satans ont. När vi kommit fram till byggnaden och bara har en bit kvar tills vi får komma in ska jag gå och sätta mig på kanten till staketet och vila mitt fläsk en stund. Sätter mig dock på en utbuktande plupp så jag har GRANDE blåmärke in the arschle! It sücks. När jag märkte det blev det lite pinsamt men så vågade jag visa Emil min blåslagna röv. "Jaha, men det såg jag för länge sen" säger han då. Vaffan! Berätta inte för mig att jag har en fläck stor som ett kryssningsfartyg fastklistrat på skinkan, inte.. Nänä..

I alla fall.

När vi kommer fram lite till ser vi en skylt som säger att EU medborgare under 26 går in gratis. What Is Up! Wicked nice!
Något som dock inte var wicked nice var att det var trappor upp i tornet. Trappor som aldrig i fan tog slut. Det var som helvetet! Oändligt! Genom något under kom jag, med KLACKAR!!!, upp och utbrast då i ett sjudundrande "Oh my fucking god!" vilken fick en amerikansk kvinna att skratta lite nervöst. Jag märkte inte detta då jag hade fullt upp med att försöka återuppliva mig själv, utan Emil berättade detta för mig senare. Där uppe var det grymt. Massa freaky ass statyer och skit. Typ en som gnagde på nått som liknade en hare eller så. Coolers. När det var dags att gå ner mosade jag skallen i taket. Jag var inte van med min otroliga höjd så jag brummade rakt in i taket när vi skulle ner för trappfan. Det var en jävla smäll så tånaglarna fan bytte plats med varann. Uschla. Grande ont!
När vi kom ner grät jag som en liten skolflicka så vi jallade till hotellet och bytte om! :D Yeeees!
Sen gick vi till Louvren som vi btw bodde några hundra meter från. (Vi bodde helt perfekt! Bredvid en shoppinggata!!!!! Jag trodde jag skulle svimma!)
Tillbaka till min berättelse så gick vi alltså till Louvren. Jättecool ingång med den där glaspyramiden som inte allllllls gjorde entren till ett kokande växthus. Iiiinte då...
Vid biljettkassan står det en skylt som säger att EU medborgare under 26 går in gratis. What Is Up! Wicked nice! IGEN! Woohoo!
Anywho så flummade vi runt, plåtade Mona Lisa och kollade om ögonen verkliigen förföljde en. Det gjorde dom. Crazy kärring. Skämt åsido så kollade vi på andra målningar av gubbar och gummor men dom stirrade bara åt ett håll. Så hats off till Da Vinci.

Efter Louvren minns jag inte riktigt vad vi gjorde. Tror vi vad klara där kring halv 10 eller så, så vi åt nog middag efter det sen sov vi.

Lite funny facts om Paris: varenda bil du ser, från en skruttig Peugeot till en BMW M3, spelar ingen roll vad det är för klass på biljäveln, den är krockad! Och den är repad! Hel sjukt. Vi såg en sprojlans ny Porsche Cayenne, bucklig och jävlig. Vi såg nya Audi Q8, repad till oblivion, vi såg en cykel som försökt fickparkera och som reslutat hade ett fett snett bakhjul.
Vi såg inte en enda Saab vilket är lite.. annorlunda.
Poliserna kommer på/i alla sorters fordon: buss, piketbuss, skåpbil, bil, civil bil, trimmad EU-moppe, motorcykel, cykel, rullskridskor, häst, åsna, ko, enhjuling, rosa Hello Kitty sparkcykel, skateboard, longboard.. you name it! Krejse!

Dag två försov vi oss och kom fram till Disneyland en sådär 4 timmar senare än vi tänkt. Ooops.. :)
Vi betalade 102 euro för att komma in på världens tråkigaste park. Hälften av allt var stängt och det var köer på omrking 75 minuter till attaktionerna. Naaajs! Eller inte.. Omgivningarna var ju fina och så men helt ovärda att betala tusen spänn för. Hur som helst så åkte vi iaf en attraktion och det var Space Mountain. Det var bara typ en halvtimmes kö för att många gått iväg för att nått hade gått sönder. Men när vi kom dit öppnades det igen så vi hade lite tur. Efter åkturen grät jag. Eller en tår av vinden rullade ner för min kind. Men jag hade ju också knäckt nacken lite här och var av denna hemskt oergonomiska åktur. Knycken i bergochdalbanan på Grönan är noooottthhhiiiinnnggg i jämförelse. Shit alltså. Men om man bara bortser från det så var den skitrolig! :D

När vi kom tillbaka efter denna bortkastade dag så chillade vi lite för jag var schwettig till max. Sedan på kvällen vid nio tiden drog vi till Eiffeltornet. Det var ju coolt att ha sett det. Jag ville hemskt gärna se tornet blinga så det var därför vi åkte dit på kvällen. Efter att ha stått i kö i hundra år så var vi äntligen på väg upp och sedär, tornhelvetet börjar blinga när vi är i hissen. Fasen! På andra våningen fick vi byta hiss och det var inte lätt att se var den andra hissen gick ifrån. Vi hittade en hiss och märkte typ i sista sekund att den gick tillbaka ner för hissen i sig hade två våningar. Men jag tror många åkte ner igen. Vilket säker suger pung för dom. Anywho så hittar vi rätt kö, vilken leder till fyra hissar. Två på vardera sida. Så där får man stå i ett utrymme, blir tvingad att gå längst in så när hissen närmast ingången kommer blir vi fett snuvade av de som kom efter. Faaan! Väl uppe tar vi lite kort och sen poff så är klockan midnatt. Dags att åka ner. Oooch dags att missa blinget igen. Faaan! När vi är nere hoppades jag att tornet blingade varje halvtimme men ikke, det var bara varje timme så strax efter halv ett pallar inte jag vara kvar. Vi knallar så smått mot tuben och när vi når första trappsteget stängs ingången. F A N !
Jag säger att vi säkert kan gå hem men ångrar mig snabbt. Mina fötter blöder fortfarande efter gårdagen och dagen på Disneyland. Vi tar en taxi och sitter i bilkö ett tag. Föraren säger "hass beean un axxidant" och jag tänker och tänker och tän.. aaaaahhh! Okej! En olycka. Cool. Framme så visade det sig att taxi i Paris var väldigt billigt. Dels för att man inte blir rånad på 45 spänn bara av att stanna taxijäveln som här i Sverige.

Samma dag som vi kom till Paris märker jag snabbt att det är rea på G! Det var som ödet! Jag får det ytterligare bekräftat av en superlycklig hotellreceptionist när vi checkar in också. Så jag hade tolkat "Soldes", som löd i varenda skyltfönster som fanns i staden, korrekt.
Dag tre shoppar vi alltså! Trodde jag. Ni vet här i Sverige hur man hittar perfekta saker på rea men så poff, se där, de finns bara i gigantor storlekar. Så var det ännu mer i Paris. Efter ingen shopping så går vi, 4 effing kilometer, till L'Arc de Triomphe och på vägen dit när vi knallar längs Champs Elysees ska Emil in i alla bilaffärer som finns och lucky him för när vi kommer till Peugeot's affär så ser vi att de hade lagt ut två ramper och sedan som kom det en stor fet Peugeotlastbil. Vi anade en drop-off så vi stannade och kollade. När Emil tröttnade och sa att det nog bara var en tråkig bil säger jag att vi väl kan stanna, så vi gör det och vad skådar inte Emils bilnördöga om inte en 24-timmars Le Mans bil. What is up säger en lycklig Emil. Varsågod säger jag! (För att jag sa att vi skulle stanna)
Väl tillbaka på hotellet efter middag och drinkar och whatnot så lägger vi oss i sängen och jag drar igång CNN bara för att titta på något innan sömnen och käftsmäll gånger tusen träffar mig när jag ser att Michael Jackson dött! Vad i helvetet!!!??? Jag menar vad var det dagen eller dagarna innan dog ju Farrah Fawcett, men hon hade ju cancer så det var ju, om är sorgligt, väntat. Men Michael Jackson? Michael? Jackson? Vad i hela fridens namn?? Nä jag var dumbfounded till max!

Dagen 4 ger jag mig på att shoppa igen, blir något tror jag men mest ännu en besvikelse gällande den Parisianska rean.
Men sen, SEN, oooohhhhh, sen var det dags för the konsert! The big deal! The anledning till varför vi åkte till Paris.
The anledning stavas D e p e c h e  M o d e!
Det var grymt att se Depeche på StadeFrance! Jag såg huvuden lite då och då när jag sträckte på mig så mycket att musklerna slets av från sina fästen. Sen såg jag mycket bättre när jag tvingade Emil att lyfta mig. Bara för att jävlas så dog batteriet till log digitalos kamera halvvägs in typ men det blev mörkt så bilderna hade ändå inte blivit så bra, om batteriet inte tagit slut alltså, inbillar jag mig själv. :)
Men det var grymt och Dave gjorde en diskret men tydlig tribute till Michael också vilket jag verkligen gillade! Det var asballt. Anywho, efter konserten var jag så död som jag kunde bli. Ont überalles men helt värt för konserten var gryyym!
Detta var alltså på lördagen och dag fem, söndagen, shoppades det lite till på, sen gick vi till lite, enligt Emil, finare shoppinggator så som Boulevard Haussmann och Rue La Fayette.

Sen sista dagen tänkte jag gå upp tidigt och shoppa upp mina sista slantar men det var skönare att sova så jag gjorde det. Sen checkade vi ut från hotellet, fick betala 60 euro för frukost för mig och Emil en gång, för bara Emil en gång, för tre vatten och en påse jordnötter ur minibaren. Naaaaaajs!! Den sved.
Vi var på flygplatsen kanske 2 timmar i tid, flyget stod som "On-time" och när vi står i kö för att droppa bagaged tjuter hela jävla flygplatsen och vi måste evakuera. Myspys när alla skulle in igen. Så från att vara fett i tid till att ha en 20 min kvar tills flyget ska gå när vi väl kommer genom security, ja det är rätt bra jobbat. Flyget var försenat från 16.05 till 16.17.
 Sen hade vårat flyg bytt gate, till en gate där en massa skit var på marken. Inte ett litet jävla plan hade ens kunnat komma igenom all den skiten så vi var självklart tvunga att åka buss. En sisådär 16.45-16.50 lyfte vi från Paris.
Väl i Sverige var det jalla-jalla till kattpensionatet för att hämta Doyle. Vi hade talat med tjejen som hade pensionatet så vi fick komma och hämta honom efter de egentliga tiderna.
Kissen var fett lack när vi kom. Han ville inte hälsa och när vi satte honom i buren skrek han på oss och sa att vi var dumma fattiglappar som satt honom på ett 4-stjärnigt hotell. "BARA FYRA STJÄRNOR" vrålade han från sin bur. Oj, han var suur!
Och han hade blivit så stor! Det känns som om jag missade hela hans barndom vilket suger så nu är det också bestämt att jag tamejfan aldrig ska åka bort igen. Men han är liksom så stor och hans mjau är helt annorlunda vilket nog betyder att vi kan kastrera honom men det suger ändå!!!
Nu är han dock hemma och leker som fan!
Alles gut tror jag :D

Detta är typ vår Parisresa. Så för att summera: vi åkte till Paris den enda varma veckan Sverige kommer att uppleva detta år. Det är som en kupp mot mig!!!

Annat kul att veta kan vara att filmen Hajen heter "Les dent de la mer" på franska. Oookeej?

Kommentarer
Postat av: momma

bild på blåmärket! video på kissen!

detta är ingen kommentar det är en beställning! mwahaha!

puss puss

2009-06-30 @ 14:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0