OMG

Igår kväll gick jag och la mig kring 12, halv 1-isch. Efter att Emil gått ska jag somna och hör jag en massa dunkade. Helvete i fan alltså! Ska man inte kunna få sova en lördagkväll!? tänker jag arg som ett bi och tänker för mig själv att man, även fast det är helg, iaf ska hålla tyst efter midnatt. Men sen mindes jag att jag vekligen inte håller tyst efter midnatt vissa helger så jag ändrar mig snabbt till typ ett. Jag försöker somna om och låtsas att jag inte alls är knäpp eller så. Strax efter det, när jag nästan sover jättegosigt, kommer Emil in och säger att han bara ska ut på loftgången för att kolla vad som händer därute. Huhh?? Fattar noll men pallar inte bry mig så försöker somna om men sen när han öppnar dörren så hör jag väldens liv därute. Blir helt exalterad och drar på  mig morgonrock och Emils skor (Fett hett för övrigt!) och springer ut. Världens liv var då en massa poliser och brandmän och en ambulans. Och ja juste, fett  med RÖK! Tre våningar ner har något lyckats tutta eld på sin lägenhet. Bra där.
Och alla mina blogg-fans. Jag beklagar med det blir inga bilder på allt ståhej. Jag vågade inte. Skickade ut Emil men då hade de packat ihop och kört iväg med någon i ambulans.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article4204886.ab
Här står det att denne person hade rökskador. Whaaaat? Sanning? Det är ju udda vid brand. Nej usch, stackars människa. Men så går det när man leker pyroman. :P
Hehe..

Aaanywhoo.. Jag och Christian och Emmily var ute en kväll och de ack så intressanta samtalsämnena avlöste varandra. Vi hamnade iaf på serier. Christian ser tydligen allt. Utom Bones!! Whyyy??! Mammie, let's kill him! Hur som helst så snackar han om en låt som var i slutet av det, då, senaste avsnittet av Gossip girl. Jag med minne som 70-åring har ingen aning om vad han snackar om för låt men någon dag senare tittar jag på det, nu, senaste avsnittet och då är det en väldigt bra låt på slutet så då börjar jag fundera på den han menade var bra och börjar snacka med honom på msn om detta. Han säger då att den låten han menade var från ett band som heter White lies och låter heter "E.S.T" Jag försöker hitta denna låt och finner den på youtube. Mycket bra så high five till Christian. Men den låten i det andra avsnittet då? Jo den hittar vi också på youtube. Bandet heter denna gång The Faint och låter heter "Mirror error" och är kloockers!
Så mamma vill du ha låttips är detta mina senaste favoriter:
The Faint - Mirror error (även albumen Danse Macabre och Wet from birth har några bra låtar)
White lies - E.S.T
Against Me! - (albumet heter "New Wave") främst är det låtarna Stop och Piss and Vinegar jag fastnat för. Men ge hela albumet en chans. :)
Amy McDonald - This is the life
Beyonce - Single ladies (put a ring on it). Det är denna låt Justin Timberlake och de där andra killarna dansar till i den där SNL-videon. Hahaah!!

Nu ska jag och Ämil åka och handla sallad. Mmmmm... sallad.
Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0