Sorg..

Vår underbara lilla kisse Scottie har, den 26:e, nu åkt upp till kissehimmelen och är nu tillsammans med sin underbaraste bror.
På senaste har han inte ätit så mycket. Vi trodde först han kanske hade ont i tänderna och försökte blöta upp mat åt honom men det ville han inte ha. Kött ville han inte heller ha så när mamma kom hem från julfirandet i Matfors åkt hon till veterinären med lilla kissen och där sa de att hjärtat slog helt åt fan och att han var väldigt mager och uttorkad så veterinären sa att det nog inte var någon ide att försöka ta blodprov utan att det nog var bäst att kissen fick somna. Stackars mamma som fick göra det helt själv. Jag är så ledsen för att jag inte var där och hjälpte henne, när hon ringde var ju jag på väg till stan och nu känner jag att jag skulle ha åkt till Uppsala och träffa henne och hjälpa henne och så. Lilla mamma. Det är så jävla orättvist att hennes älsklingar ska gå åt. Jag har noll förståelse!
Jag tycker att vår underbara, älskade kisse skulle få minst fem år till.
Lilla Scottie-pottie, älskar dig så mycket! Du har varit så underbar att lära känna. Förlåt för när jag gick rakt på källan till allt hår...

Jag hade denna dag tänkt göra lite mellandagsshopping men var inte direkt på humör när kissen inte var kvar. Jag hann dock gå in på Hemtex (till min och Ämils nya säng vill vi ha ett nytt täcke så jag tänkte gå in och känna på det vi hade i sikte för att se om det var najs eller ej) och då hände detta:

Kommer in i affären och det hänger rea-skyltar lite här och var, på dessa står det "Halva priset på alla kuddar & täcken".
Neeee.. tänker jag. Det kan omöjligen gälla täcken för dubbelsängar. Kollar på skylten igen och det står inget om "Endast utvalda grejer bla bla bla". Men neeee.. Det gäller inte täcken för dubbelsängar. Går iväg till täcken-avdelningen och hittar täcket vi siktat in oss på. Och ooohhh, det är najs. På prisskylten står det 2 295:- och inget om rea. På andra skyltar står det med röd text det nya priset och det hänger täcken med lapp om rea på. Men inget av dessa täcken är ett så stort som vi ska ha alltså 230x220. Så neee.. Det är inte rea på dessa täcken men jag hör efter men en tjej hur täcket är i sig liksom. När jag ändå har henne där frågar jag och rean och säger att det väl inte gäller täcken för dubbelsängar. "Jodå! Det gäller alla täcken vi har" säger hon då. Jag skriker och vrålar tankarna hesa av lycka och försöker hålla mig cool men såg väl lika cool ut som en finne i en bastu.
Slår en pling till Ämil och frågar om han ska ha Medium-varmt eller Warm-varmt. Medium-varmt skulle det vara och sen hade den lille jäkeln åsikter om färgen på bäddsetet jag tänkte köpa också. Och btw, har ni någon aning om hur sjukt dyrt det är med bäddset till dubbelsäng? Den jag köpte låg i mitten och kostade 500:- men det fanns grejer för 699:- !! What the F??
Aja, anywho. Vi fick ju täcket för halva priset, sick najs och ett jättefint bäddset iaf. Emil får köpa nästa säger jag bara, hahaha!

Nu har Emil fått laga mat helt själv så nu när han är klar tänkte jag stiga in och hjälpa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0