Men hallå!

Jag skulle ju köpa en nål men det finns ingenstans i en hel "galleria". Jag vet inte om jag vill kalla Kista för "galleria" längre.
Jag var på Hemtex, Classe, BR leksaker, tänkte att de hade någon jätteospetsig sak men ikke, Ica och Konsum. Ja, kära mahatmamma, det är bara Ica och whatnot på landet som har nålar och grejer. Men en hel Stockholmsgalleria har det inte! Jag blir tokig. Det känns som om jag gick in på en vegetarisk restaurang och bad om ett par läderboots eller nått. Vaffan, det är bara en nål. Hur kan en sådan inte säljas?
Aja, hur som helst så försa jag mig på grund av detta.

Jag -Hur länge har Stinsen öppet?
Emil -Jag vet inte, till 7?
Vi kollar på klockan, den är tio i 7. Dammit!
-Jag gillar inte Kista längre.
-Nehe, varför inte?
-Men jag skulle bara ha en endaste nål och det fanns inte i någon affär! *helt röd i ansiktet och frustar så snoret flyger*
-Vad skulle du med en nål till?
- O_o Ehh, va? *panik*
-En nål. Vad skulle du med en nål till?
-*Hosta*, jomen du vet...
-Va?
-Va? Nejmen alltså aj som fan jag har kramp!!! Hjälp mig!!
-Vad snackar du om?
-Ingenting. Vad? Trådar är roliga att dra i.
-Okeeeeej??
-Men herregud!! Skyll lagom, som om det var mitt fel att den var så lätt att ha sönder!!
-Vad har du haft sönder?
-Din tröja.. *buuhuu*
-Hehe, men gumman då. Det är ingen fara.
-Nej det är ingen fara för jag ska fixa den så fort jag fått tag i en nål.
Hämtar tröjan för att visa
-Neeeeej!! Inte den tröjan!!
-Jo, den tröjan men det är ingen fara. Jag ska fixa den. Jag är händig! Men i mitt försvar, vem bygger en tröja som är så lätt att ha sönder?
-De tänkte kanske att folk inte skulle dra i trådar.
-Men herregud, såklart folk drar i trådar!!

Ja, ungefär så lät vårat samtal, efter vilket jag gick och gömde Emils misshandlade tröja så han slapp se den makabra synen av den.

Annars så pratar vi om hur kära vi blev i Lyra. Vi planerar att köpa en Dogo Agentino. Vi har varit i kontakt med uppfödare, hur trevlga som helst, och vi har träffat tiken som ska ha deras nästa kull, Lyra. Vi vill gärna ha en valp från denna kull och vi, jag, är i full färd med att kolla upp allt och hur det skulle funka att ha hund med och hos Emil. Hur det skulle bli när Emil är utomlands och leker och har sig. Pensionat, dagis mm.
Det sk bli sjukt kul att ha en Dogo, de verkar vara otroligt härliga hundar. I. Want!!
Anywho, nu ska jag iväg och leka med Emil.

Kommentarer
Postat av: mom

OMG... Inte ofta man skrattar så tårarna skvätter ner glasögonen. Lätt det roligaste jag läst sen beskrivningen av husmorsgympan i Populärmusik från Vittula, eller rockabandet som Lola, Stephanies mormor och en transa startar i en av Stephanie Plum-böckerna. puss mom

PS en bild på tröjan? eller är det för mycket begärt? DS

2008-12-12 @ 14:29:51
URL: http://byhola101.blogspot.com
Postat av: Mickis

Point taken. Bild kommer ikväll. :)

2008-12-12 @ 15:46:45
URL: http://jagmikaela.blogg.se/
Postat av: Carina

moahahaa byggt en tröja?! =) i like!

2008-12-15 @ 22:46:06
URL: http://dorisday.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0