Idag är det onsdag

Och jag var på test hos B-link. På väg dit mötte jag en av gruppcheferna från slk. Hon hade varit på intervju och var nöjd med hur det hade gått. Jag håller tummen för att hon inte får komma på test. Eller att vi båda får jobb så jag inte är allt för elak....
Anywho. Testet bestod av många delar, den första gjorde man på papper. Där var det anvisningar som man skulle följa.
Typ: Om cirkeln får plats i den första rektangeln men inte i den andra, skriv då nej i cirkeln. Om cirkeln får plats i båda rektanglarna, styrk då under cirkeln.
Eller hur det nu var. Men ungefär så i alla fall. Sedan var det test som man gjorde på datorn och då var det massa flummigt stuff. Man skulle titta i den vänstra rutan och de "grejer" (det kunder vara sifferkombinationer, bokstavskombinationer eller bildkombinationer) som var överstrukna skulle man stryka över i den högra rutan, rad för rad.
Sedan var det lite matte vilket sööög!
Typ: Om ett tåg åker 1368 km på 7 timmar, vilken var medelhastigheten?
Say whaaaaaaat????
Nä fy fan!
Det var också en text man skulle läsa och försöka memorera för sedan skulle man fylla i hålen och inte med hjälp av flervals alternativ eller så utan man skulle skriva de två första bokstäverna om det var ord eller namn. Om det var siffror skulle dessa skrivas ut som siffror utan vidare.
Men innan man fick återskapa texten skulle man testa sin simultankapacitet. Man skulle gör det där: titta i vänstra rutan och gör samma i högra samtidigt som en röst frågade var man skulle vara kl tio på fredag, så då fick man titta i sin almanacka, samtidigt som man skulle hålla koll på tiden för ibland sa rösten "När klockan står på 5 minuter och 45 sekunder, svara då på vad 7x8/2+90 är". Och så höll det på sådär om och om igen och den där rösten bara störde och störde..
En annan övning var en massa kuber staplade på något sätt och sedan pekade en pil åt en visst håll och då skulle man välja vilken av fyra figurer som var den man såg från pilens håll sett.
Seeeen var det dags att återskapa texten. Eller fylla i luckorna.
Men i alla fall så blev jag klar och kvinnan som var inhyrd att hålla i testet gick med mig in i ett rum där hon gick igenom testet, och hon verkade lyrisk över mitt resultat. Hon använde många fina ord för att beskriva hur det gått för mig.
Efter att vi pratat klart sa hon att hon skulle se till att Anneli (rekryteringsansvarig...) fick veta detta och att vi skulle pratas vid lite. När jag var på intervju så träffade jag Marie så det var kul att träffa båda. Vi pratade om dittan och dattan och sedan gick jag till tunnelbanan i regnet och blev blöt även fast jag hade mitt Sverige paraflax. Ohh well..

Imorgon ska jag träffa Heeedii tidigt som satan, kl 9 vid cst!! Scheiisse! Hon ska få sin souvenir från Utö, som jag egentligen vill behålla själv men äsch.. Kan köpa en till mig nästa år. :)

Nu ska jag titta på Cougar Town från början. Åååååsm!!!














Jag förstår inte vad som hände, du var ju så fin. Jag skäms för att jag inte uppskattade dig som jag borde men var du än är hoppas jag du har det bäst. Du är ju värd det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0