Jag vet vad 3D är!

Jag och Emil satt i bilen och var på väg till Barkarby och Mio och EM där vi varit cirka tusen gånger sedan lägenheten blev vår. På radion kunde man vinna något med 3D. Jag säger att jag inte tycker om 3D utan att jag vill kunna fokusera på det jag vill. Men det får man ju inte i 3D. Emil säger typ samma sak. Jag försöker komma på något att jämföra 3D med och jag kommer på det! 3D är som att vara närsynt. Man kan bara fokusera på det närmast, vill man titta längre bort får man dra på sig brillorna. Jag vill inte vara närsynt och därför dissar jag 3D.

För övrigt fick vi ett breakthrough när vi var på Mio. Jag har ju tidigare sagt att jag ska ha svartbetsat matbord och svarta stolar men idag kändes det perfekt när vi bestämde oss för samma svarta stolar men vitlackat bord. Det kommer bli åsm tror jag!

Ytterligare ett breakthrough är att vi nu köpt en lampa till köket. Love Dinner från Lampgustaf som legat runt 3000 är den jag alltid velat ha, först i ek sedan i svart. Idag när bordet blev vitt så blev lampan svart. MEN jag hittade den i vitt för 1500 spänn vilket fick mig att slå till. Smacketi! lät det. Mitt resonemang är att om jag skulle ångra mig och vilja lämna in den hos nån målare som sprutlackar den svart så kan det omöjligen gå loss på 1500 spänn. Så är jag nöjd med vitt så var den billig och ångrar jag mig och vill ha den i svart gör inte det något. För det kommer ju ändå bli billigare. Det kan väl kosta max 500 spänn tänker jag. Och kostar det mer blir jag plötsligt jävligt envis och "älskar" lampjäveln i vitt! Hellre det än att jag betalar målerifanskapet nått jäkla överpris!
It's a win-win situation! :D

Jag gjorde en citronpaj med maräng idag. Mitt arm kommer vara mosad, död, slutkörd, finito, ond imorgon efter vispandet till marängen. Fückelse vad man måste vipsa! Men jag gjorde en Jamie Oliver och vände uppochner på bunken över huvudet. Var skitskraj att det skulle dumpas på mig men ikke! Jag hade vipsat hårt och väl. Men pajen blev väl lite sisådär. Citronsmaken tar över och den är ju god med marängen vet jag inte.. Den blev så mjuk och kostig. och den där jävla degen var ju helt kokko. Men men. Better luck next time ;)

Kommentarer
Postat av: mom

det är detta trick jag och 7 håller på med nu :-) och förmodligen några år framöver... hehe http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M0_Zx3zawFY

2011-03-28 @ 20:47:40
Postat av: mom

Här är den roliga bostadssidan, kolla hela fniss

http://www.fc.lnu.se/~mb222iz/uppgift2/bostadsbolaget.html

2011-03-29 @ 22:12:06
Postat av: Mix

Haha! "Vi svarar mellan 6.00-6.02." Klockers!!

2011-03-31 @ 11:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0