Natt nummer två

Nu har mina nätter börjat här på jobbet. Det är lugnt, jag gillar nätter. Man får sova på arbetstid ;)
Skämt åsido så tycker jag det är kul att åka hem och sova medan alla andra Stockholmare är ny(ikke)vakna zombies. Suck it! :D

Imorse när jag kom hem kvart i sju ungefär var det väldigt svårt att somna. Men när jag väl gjorde det kunde jag fan inte vakna. Emil gick upp och åt mat och började jobba innan jag gick upp. Jag var bara morgongrinig/-sur/-arg/-irriterad/-gnällig/-förbannad. Men otroligt nog gick jag upp och dagen blev ju ganska fin.
Detta betyder dock inte att jag gjorde något bra av den. Det enda vettiga som hände var att jag kastade all gammal jord i mina blomkrukor/lådor. Det kändes bra att få det fixat. Jag vet inte vad jag ska göra med dem nu dock. Man ska ju för fan plantera nu i april/maj. Ska jag plantera fina blommor och bli irriterad när flytten väl kommer och lådorna/krukorna väger bly? Eller ska jag skita i att så mina egna saker och bara plantera tonåringblommor när vi väl flyttat?
För. Många. Beslut.

Jag börjar för övrigt bli trött på att vänta. Varför fan i fan fan fan kan vi inte bara få flytta nu för? Jag vill bara få se min fina lägenhet och få inreda den och få bo i den!

Vi har ju hela tiden räknat kallt med att få nycklarna den 30:e maj. Detta för att den egentliga inflyttningen är den 1:a juni, en onsdag, men man brukar väl få nycklarna någon dag innan och då är väl det ganska klokt att ge oss nycklarna på måndagen, alltså den 30:e maj. Men nu så här innan blir jag lite svettig. Tänk om vi inte får nycklarna tidigare? Vi måste ju vara ute ur Husbylägenheten innan kl 12.00 den 1:a juni. Hur ska det gå till om vi inte får nycklarna lite tidigare?? Jisses! Vilken pärs!

Men nu ska jag fokusera på annat. Tex VW som har parteeeey i Stockholm Waterfront Congress Centre. Fest på en arbetsdag! Shame shame shame.. :P Tony här tror att det kanske kan vara en årsstämma men när jag sa att det såg ut som lite disco-lights där inne ändrade han sig. Årsstämmor går ju bara gamlingar på.. Tydligen.. Men jag säger att gamlingar visst kan parta som om det var 1959!

Kolla bara vilken jäkla ös:


Hänger med i kidsens språk gör de också!

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart ni får nycklarna tidigare! Säkert redan på fredagen. Så då hinner ni ju ta en sväng ut till Bagisknorren på lördagen också. Blir perfekt vettu!

2011-04-15 @ 21:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0