Torsdag den 20:e (fjorton timmar och 7 minuter över men piisshh tooosssh)

Denna dag lika dålig som resten.. Buhu..
Men kul hade jag iaf! :)
Jag gick upp aaaningen tidigare än vanligt och tar bilen till Kista. Jag fastnar på H&M ganska länge för att jag först tar med mig tre par bikinis i en storlek som visade sig vara heeeelt fel. Så efter att jag ändå har testat alla går jag ut och hämtar i ny storlek plus tar ytterligare en bikini med mig. Testar och testar och hittar en bikini som jag tycker massa om. Vet om två till jag vill ha men den ena vågade jag inte testa igen och den andra fanns inte där. Verkar vara många som vill ha den men det skiter jag i. Det är väl inge kul med att vara unik? :P
Efter att jag äntligen kommer loss därifrån så tar jag mig vidare genom gallerian till det jag faktiskt skulle ha, ett nytt dammsugarmunstycke! Jag går till OnOff och där har dom inte den jag vill ha så jag tänker Expert istället (I hate them, men ändå..) fast på väg ut ser jag att BR Leksaker öppnat igen och tänker: Ohh!! Vattenkanna!! Jag springer dit in och hittar den, den finaste vattenkannan till mina blommor på balkongen (Se bild nedan). Efter min success med vattenkannan så går jag till Expert och hittar mitt munstycke direkt. Jag ställer mig i kön (bara så ni vet så verkar jag ha brutit handen, det gör jättteont men jag fortsätter skriva, för Er skull) och då kommer nån Expert-människan och frågar om jag bara ska ha den. Jag svarar "Jaaaoo.." och tänker 'varför frågar du det din scheit'? Expert-människan säger då "Har du ComHem hemma?" Craap! tänker jag, orkar inte med försäljare så jag slår på idiothjärnan och säger "Ööööhh.. Jag vet inte riktigt....."
Expert-människan: "Okej, vet du om du har digitalteve hemma?"
Jag: "Öhhh, alltså vi har typ en svart grej som vi liksom byter kanal med.."
Expert-människan: "Jaja, alright, vet du om abonnemanget står på dig?"
Jag: "Nej det gör det inte, det är däför jag inte vet så mycket..."
Expert-människan: "Det jag tänker är att du kan få rabatt på den där (munstycket) om ni har ComHem alltså."
Jag: "Jaahaaa!? (Überintressiert!) Det låter ju intressant.."
Expert-människan: "Om du kommer tillbaka med den som har abonnemanget så kan du få rabatt då istället."
Jag: "Fast jag behöver dammsuga idag."
Expert-människan: "Okej, men vi gör så här då. Kom tillbaka med kvitto och säg att du har talat med Jasse (eller vad det nu var) så kan vi fixa det i efterhand."
Jag: "Ok, tack så mycket! (Woohoo!)"
Det var ganska roligt faktiskt, och jag tycker att jag klarade det ganska bra att gå från idiot till typ normal utan att det märktes för mycket. Go Mickis!
När jag kommit hem åker jag och Emil till Hagaparken och Fjärilshuset, jag tar med min kamera och fotar för månadens tema som är färg. Det var jättekul och jag fick några riktigt coola bilder. Dock fick jag Inga bra bilder Alls på flygande fjärilar. Dom är som humlor, typ fulla och kan inte flyga i en rak linje.
Efter Fjärilshuset går vi runt i parken, vi går till Slottsgruvan (det där ofärdiga slottsbygget) sen går vi till Gustav III's paviljong och sen runt till Haga Slott (såg ut som skit för det är så mycket skräp och byggskit runtomkring) och sen går vi tillbaka till bilen via Koppartälten. Det var riktigt kul och det var underbart väder!

Vi åker sedan till Kista och handlar och kvällen spenderar vi tillsammans nere på ängen. Vi grillade och drack lite cider/öl och hade det gosigt.
När alla äckliga flygande djur kommer drar vi hem och tittar på Law Abiding Citizen med Jamie Fox och Gerard Butler. Den var bra, lite creepy och äcklig vissa stunder men bra!
Innan filmen spelade vi Little Big Planet, is funny! :D

Jag har börjat göra en smoothie till frukost och så. Den är riktigt god, tro det eller ej. Ett äpple, en banan, en dl vatten och en bunt Romansallad (eller sallat som ICA envisas med att skriva, det är fuuult, stop it!). Bananen tar över smaken så det är väldigt gott även fast det är massa grönt nyttig skit i. Try it!

Mamma eller Sanna, vem vill ha en toaster från OBH Nordica Chilli serien?

Kommentarer
Postat av: mom

men hade ni comhem lr?

2010-05-21 @ 19:29:19
Postat av: bloggens ägare

Ja, det har vi ju. Det visste jag men spelade ju dum.

2010-05-21 @ 21:42:25
Postat av: mom

aha, själv har jag en chilli toaster. och viasat. du spelar dum så övertygande! duktig flicka :-)

2010-05-22 @ 10:33:18
Postat av: bloggens ägare

Spanken Sie, javohl!

2010-05-22 @ 20:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0