Spännande jobbsök

Idag ringde tydligen S-tåg till mina referenser och de skvallrade självklart för mig. MA med ett sms halv tolv: "S-tåg ringde mig och frågade om dig. Så du är bland dom sista :)"
Och JR via Fejjan: "Nu är du uppsnackad. Hade helt ärligt svårt att hitta på några negativa sidor hos dig. Du får gärna uppdatera mig med sådan för ev. kommande tillfällen. Blir mer trovärdigt då på något sätt."
Som svar skrev jag att jag allt är lite envis men det dög inte sa han. För det var ju "bara ett låtsasnegativt sätt att ta upp ett positivt drag". Han skrev såhär: "Jag vill ju ha något bättre, typ att du lägger döda duvor i den gemensamma kylen eller nåt."

Jag skrattade gott och tänkte så det knakade men kom inte på något, konstigt nog, så jag skrev till MA och frågade vad han sagt, han hade sagt envis...
Ringde mamma och frågade, hon sa fåfäng...
Så ingen hjälp där alltså.

Jag skrev tillbaka till JR att jag kunde bli grinig ibland men att jag bara vet anledningen till varför jag blir grinig när jag blir grinig på sambon för då är ju han anledningen. Och sen att jag försöker lämna crazy-Mickan hemma.
Nu kom jag dock på en som jag skickade snabbt till JR. Jag gråter när jag blir frustrerad! Det är ju en asnegativ sida, i alla fall om man frågar de som vill dö när folk börjar gråta utan, enligt dem, anledning..

Oh well.. Blir nog bra.

Imorgon ska jag till B-link för test. Hoppas det går bra men det tror jag nog att det gör, peppar-peppar, ta i trä.
Det som kan sätta käppar i hjulen är väl isf det faktum att jag börjar känna mig sjuk. Småont i huvudet mest hela tiden, harklig utan direkt anledning och hostar utan att det känns som att det är nödvändigt. It sücks!

Jag tänker ofta på vad som kommer hända om jag får jobb både på S-tåg och B-link. Ska jag ställa dem mot varandra och ta den som bjuder högst eller ska jag ta den jag känner att jag helst vill ha eller ska jag ta den som har bäst månadslön?
Tänk om jag ställer dem mot varandra i hopp om att få högst lön och sedan tappar båda? Det skrämmer skiten ur mig. Kunde välja bland två jobb och har sedan noll, igen.
Kommer nog drömma mardrömmar om detta tills det är avklarat. Uschla!
Ja, jisses. Svårt det här.


Kom att tänka på när jag tidigare idag såg Mythbusters och det var en så jävla rolig del. Inte en rolig grej eller något sådant, det var halvintressanta saker de gjorde men en av dessa halvintressanta saker var att kolla vems tänder som var gulast och då stoppade de in någon grej som särade på kinderna och öppnade munnen helt sjukt mycket. Det såg så jäkla kul ut att jag skrattade rakt ut och fick typ onda ögat från Ämil som spelade dataspel..
Men om ni vill titta så var det säsong 4 och avsnitt 12, så kan ni youtuba eller streama det. Superfun, jaa!

Jag ska nu ta mig ett glas Echinagard sen sova för jag ska upp ganska tidigt imorgon. För att vara arbetslösa Mickan dvs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0