Quejo??

Ny video finns på youtube. :D

Jag ska starta ett taxibolag som ska heta Ekerö Freaky Taxi.
Idén kom till mig när jag inspekterade en polares taxikvitto där ingen info fanns. Alltså ingen tariff, ingen slut/starttid. Ingenting om någonting helt enkelt.
Lämnade tillbaka kvittot och frågade: vad är det för taxi du åkt med? Henrik svarar: någon som stod vid Brommaplan. Aha, nån ekerö freaky taxi säger jag. Och där kläcktes då min idé!
Tankarna är många kring mitt nya företag. När jag och mina grannar diskuterade namnet och vad det betyder kom jag fram till att det betyder "You can get it on in here!", liksom att det är slogan.
Sen då så skulle förarna fråga passagerare "Do you want a ride? Let's get it on!".
Efter detta när Heidi bredvid mig frågar om jobb hos mig när hon fått körkort kommer vi istället på den geniala iden att man inte får ha körkort hos mig för att man som kund egentligen inte kommer bli körd någonstans. Som Heidi uttryckte den så kommer förarna att sitta och svänga på ratten och göra gas och bromsljud. Sen när man är "framme" så säger förarna "You are here. That was a freaky ride!".
Henrik är min första kund. Han sa att han bara skulle åka med mig.
Om det har med att mina förare ska vara klädda som piloter fast med utan kläder under kavajen förtäljer inte historien.


Jag återkommer när jag är up and running!


Kommentarer
Postat av: mom

Jag vill åka freaky taxi!

det freakigaste jag åkt var just från ekerö, han tog inte kort (!!! sant!!!) så när vi kom fram till centralen följde han med in till bankomaten och väntade tills jag fått ut lite kaching.

2009-06-08 @ 20:46:08
URL: http://byhola101.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0